Кондиціонери для спецтехніки

Кондиціонери для спецтехніки

Кондиціонери для спецтехніки

Кондиціонери кабін сільськогосподарської техніки.

Всім відомо, що кондиціонер в кабіні трактора чи комбайна, і тим більше обприскувача - не просто елемент  розкоші, а скоріше виробнича необхідність. Ця необхідність зумовлена, можливістю виникнення критичних умов для організму  оператора, що можуть значним чином вплинути на його здоров’я, та як наслідок втрати уваги,  привести до значного пошкодження техніки і продукції.  Саме тому в кожній кабіні сучасного комбайна, трактора та обприскувача є невелика кнопка або перемикач із зображенням сніжинки.

А чи знаєте ви, як працює кондиціонер? 

Для відповіді на це запитання спробуємо розглянути роботу та основні складові кондиціонеру, типово для більшості сільськогосподарських машин.  Як приклад візьмемо систему кондиціонування кабіни  зернозбирального комбайна ДОН  1500 (мал. 1). Система складається з наступних основних елементів: 1- компресор кондиціонера; 2- нагнітаючий хладонопровід від компресора до конденсатора;  3- конденсатор (радіатор кондиціонера);  4- нагнітаючий хладонопровід від конденсатора до фільтра дегідратора;  5- фільтр-дегідратор;  6- нагнітаючий хладонопровід від фільтра дегідратора до випаровувача;  7- випаровувач з ТРВ (термо регулюючий вентиль);  8- органи керування; 9- хладонопровід повернення хладону від випаровувача до компресора.  В якості робочого тіла - хладону в сучасних системах кондиціонування використовується фреон марки R134a, на моделях техніки до 1993 року випуску - використовувався фреон марки R12, але у зв’язку із введеною у 1993 році забороною на його використання, всі системи підлягають переобладнанню під фреон марки R134a.

 

                                                                                                            (мал. 1)                                                                                                                      

Робота кондиціонера здійснюється наступним чином (мал.2) : вмикається  електромагнітне зчеплення, Компресор - 1 починає працювати, при цьому утворюються дві зони ВИСОКОГО і НИЗЬКОГО ТИСКУ. Межею для створення зон ВИСОКОГО і НИЗЬКОГО ТИСКУ служить  дроселюючий пристрій  (ТРВ) -  7.1.; Спочатку фреон рухається до Конденсатора – 3, де знаходячись під тиском 10…15 кгс/см² і температурі 30…40С  конденсується в рідку фазу, в зрідженому стані фреон надходить до фільтра-дегідратора, де з нього видаляються можливі залишки вологи та механічний бруд, що може виникати під час роботи в компресорі.  Далі фреон надходить до дроселюю чого отвору ТРВ -  7.1, проходячи через який потрапляє в зону низького тиску 1,8…3 кгс/см², де починає інтенсивно кипіти та поглинати тепло від стінок Випаровувача – 7 та від повітря салону яке в цей момент продувається через випаровувач. Саме це охолоджене повітря через дефлектори обдуву подається в салон і створює комфортні умови праці. Після випаровувача пари фреону знов повертаються до компресора і цикл повторюється.

Обслуговування кондиціонера 

Для забезпечення якісної та довговічної роботи компресора використовуються спеціальні холодильні оливи, частина яких знаходиться в картері компресора, а частина циркулює по системі розчинена в фреоні. Також хочемо відмітити , що змішування оливи для фреону R12 і оливи для фреону R134a не допускається.

Обслуговування кондиціонера на сільськогосподарській та спеціальній техніці слід пороводити  наступним чином:

Щоденне: проводиться один чи декілька разів на добу (для зернозбиральних комбайнів під час збирання зернових інколи до 3-4 разів).

  Щоденне обслуговування полягає:

1.       – очищення КОНДЕНСАТОРА (РАДІАТОР КОНДИЦІОНЕРА) від полови, та іншого бруду, що перешкоджає нормальному теплообміну. Як правило дану процедуру проводять  продуваючи ламелі конденсатора  стиснутим повітрям. Одною із характерних ознак засмічення конденсатора є часте вимикання муфти компресора (декілька разів на хвилину) через надмірний тиск на стороні високого тиску (ігнорування даної проблеми може призвести до розриву гумових частин хладонопороводів та пошкодження сальника компресора.)  Для перевірки – необхідно заміряти температуру на поверні фільтра осушувача (нормальна температура не повинна перевищувати 70 С ( при перевірці температури на дотик будьте обережні- при сильно засміченому конденсаторі температура може сягнути 150 С і ви можете зазнати опіків)

2.        – очищення салонного фільтра (при його наявності) від бруду та пилу (якщо не проводити дану процедуру деякий час ви відчуєте значне зниження потоку повітря із дефлекторів, а відповідно і загальне зниження продуктивності системи кондиціонування- це і є основною ознакою засмічення фільтра салону). Також якщо тривалий час не приділяти уваги фільтру, то на ньому починають інтенсивно розмножуватись бактерії, що в подальшому стануть причиною не приємного запаху в кабіні.

3.       –  перевірка муфти компресора на предмет засмічення та при необхідності прочистка її стиснутим повітрям (вчасно не видалені частинки полови пилу чи соломи можуть призвести до швидкого зносу притискної муфти компресора, а інколи і перегорання електромагніту притискної муфти в наслідок виникнення при терті високої температури.

Щомісячне обслуговування:

-          Проводиться  як правило разом з обслуговуванням інших агрегатів техніки при цьому виконуються всі пункти щоденного обслуговування та виконується перевірка стану ременів та натяжного пристрою компресора (на багатьох машинах натяжний пристрій спільний для декількох агрегатів чи елементів машини ( в цьому випадку необхідно користуватись інструкціями виробника техніки)

-          Також до  щомісячного обслуговування відносять процедуру обов’язкового запуску компресора. Ця процедура виконується для забезпечення змащення ущільнення валу компресора (сальника) та інших ущільнень при цьому змащені оливою ущільнення більш надійно утримують фреон в середині системи. Дану процедуру повторюють і в зимку для цього обирають теплі  дні з температурою не нижче + 4 С,   але деякі системи не дозволяють запуск компресора при температурах до + 10С в цьому випадку муфта компресора проветається 20-30разів в ручну, або за допомогою спеціального пристрою.

 

Сезонне обслуговування: проводиться двічі на рік (восени при постановці техніки на зберігання чи при закінченні теплої пори року для техніки, що перебуває в роботі цілий рік і   весною, як правило  в  Квітні-Травні при введенні техніки в експлуатацію після зимового зберігання.

Сезонне обслуговування  перед постановкою техніки на зимове зберігання:

-          переконатись в наявності фреону в системі (у випадку відсутності обовязково заправити систему (це збереже систему від корозії із середини)

-          Перед зимовим періодом обов’язково відновити пошкодження лакофарбового покриття на основних елементах системи (трубках, конденсаторах, фітингах)

-          Перевірити наявність захисних ковпачків на сервісних портах системи (при їх відсутності весною майстри не зможуть вам заправити систему так як сервісні порти будуть вкриті корозією)

-          Послабити натяг  ременя привода компресора кондиціонера (тільки у випадку якщо техніка не експлуатується взимку)

-          Для моноблоків – накрити плівкою електричний вентилятор, або вийняти його запобіжник. (це робиться для усунення можливості помилкового вмикання вентилятора та його перегорання в наслідок блокування крильчаток  снігом.)

  Сезонне обслуговування  при весняному введенні техніки в експлуатацію:

-          Переконатись в наявності фреону в системі (при його відсутності система не запуститься )

-          Перевірити, при необхідності натягнути ремінь приводу компресора.

-          Провернути  рукою прижимну муфту компресора 8-10 обертів для видалення рідкої фази хладону і оливи із над поршневого простору, це дасть змогу уникнути гідроудару в компресорі під час першого пуску. (дану процедуру слід виконувати при кожному введенні в експлуатацію після тривалої перерви в роботі)

-          Після запуску системи через контрольне віконце переконатись в достатній кількості хладона в системі.

1)        Якщо в віконці біла піна – то хладону в системі досить мало і система вимагає заправки

2)       Якщо в віконці регулярно проскакують бульбашки газу але основна маса потоку є рідкою – система вимагає не значної дозаправки .

3)       Якщо в віконці постій ний стабільний рідкий потік і лише при різкому збільшенні обертів допускається проскакування декількох  невеликих бульбашок  газу, після чого потік знов статае однорідним без включення газоподібних фракцій -  означає що система заправлена нормально і кондиціонер готовий до роботи.

При відсутності контрольного віконця можлива перевірка по температурі вихідного патрубка випаровувача, на дотик вихідний патрубок  випаровувача повинен бути холодним  (приблизно +1С…+5С), але не обмерзати  і також не повинен мати температуру навколишнього середовища) . Краще якщо цю процедуру будуть виконувати фахівці, так як не буде зайвим контролювати під час цього процесу  тиск на стороні всмоктування компресора. (даний метод є не точним і не може бути використаний для точного визначення кількості хладону в системі, лише приблизно.)

Всі інші процедури по обслуговуванню та ремонту системи повинні виконуватись кваліфікованими спеціалістами.

Стандартний інтервал обслуговування системи кондиціонування спеціалістом коливається в межах один раз на 1-2роки згідно з рекомендацій заводу виробника техніки чи виробника системи кондиціонування, якщо вона була встановлена після придбання техніки.

Зазвичай будь яка система вимагає заміни фільтра осушувача не рідше ніж раз на 2 роки (більшість виробників рекомендують заміну раз на рік) і заправка системи не рідше ніж раз на 2 роки  при заміні фільтра осушувача.

Хочемо відмітити що майже всі виробники техніки закладають в документацію дифузійну втрату хладону від 15% до25%  загальної кількості хладону на рік. (дані втрати не є обов’язковими, але є нормальними  для систем кондиціонування, що використовуються на транспорті, але при правильній експлуатації системи інколи вони не перевищують 2%-5% від загальної кількості хладону на рік)

Таким чином правильно доглядаючи за системою кондиціонування ви гарантовано отримуєте комфортні умови праці та гарне самопочуття протягом всієї горячої пори

Комплект кондиціонера МТЗ-Д245

Комплект кондиціонера МТЗ-Д245Комплект призначений для післяпродажної установки на трактори виробниц..
33 000.00₴
Подробнее

Комплект кондиціонера МТЗ-Д2460

Комплект кондиціонера МТЗ-Д260Комплект призначений для післяпродажної установки на трактори виробниц..
33 000.00₴
Подробнее

Кондиціонер для спецтехніки JCB, CAT, Caterpillar, Terex, CASE, DOOSAN, HIDROMEK, HITACHI, HYUNDAI, JOHN DEERE, KOMATSU, LIEBHERR, NEW HOLLAND, VOLVO

Кондиціонер для спецтехніки JCB, CAT, Caterpillar, Terex, CASE, DOOSAN, HIDROMEK, HITACHI, HYUNDAI, ..
75 000.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку AHWI

Установка кондиціонера на спецтехніку AHWIНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в облас..
76 875.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку AKERMAN

Установка кондиціонера на спецтехніку AKERMANНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в об..
74 625.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку AMPHIBEX

Установка кондиціонера на спецтехніку AMPHIBEXНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в о..
82 500.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку AMPHIMASTER

Установка кондиціонера на спецтехніку AMPHIMASTERНаша компанія є одним з лідерів українського ринку ..
76 500.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку ATHEY

Установка кондиціонера на спецтехніку ATHEYНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в обла..
75 375.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку ATLAS

Установка кондиціонера на спецтехніку ATLASНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в обла..
74 812.50₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку AUSA

Установка кондиціонера на спецтехніку AUSAНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в облас..
72 000.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку AVANT

Установка кондиціонера на спецтехніку AVANTНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в обла..
70 875.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку AVELING BARFORD

Установка кондиціонера на спецтехніку AVELING BARFORDНаша компанія є одним з лідерів українського ри..
75 375.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку BADGER

Установка кондиціонера на спецтехніку BADGERНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в обл..
78 750.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку BANUT

Установка кондиціонера на спецтехніку BANUTНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в обла..
112 500.00₴
Подробнее

Установка кондиціонера на спецтехніку BATEMAG

Установка кондиціонера на спецтехніку BATEMAGНаша компанія є одним з лідерів українського ринку в об..
67 500.00₴
Подробнее
Показано з 1 по 15 із 31 (всього 3 сторінок)